Branża ogrodnicza jest nie tylko bardzo konkurencyjna, lecz także cechuje się dużą sezonowością. Aby nie zginąć w gąszczu innych firm i stron internetowych, warto zadbać o odpowiednie działania, dzięki którym zyskamy nowych klientów.
Współcześnie rośnie zainteresowanie ogrodnictwem, co przekłada się na powstawanie kolejnych firm i sklepów oferujących artykuły ogrodnicze. Konkurencja jest ogromna, jak więc sprawić, aby klienci chcieli zaufać właśnie nam? Musimy ich do tego przekonać, najlepiej tworząc wizerunek profesjonalnej i godnej zaufania firmy. Pomogą w tym dopasowane działania SEO, dzięki którym zwiększymy widoczność w wyszukiwarkach i zanotujemy większy ruch na stronie, a w konsekwencji – wyższe zarobki.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to dosłownie optymalizacja pod wyszukiwarki. Aby dana strona internetowa pojawiała się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, musi zostać dobrze zoptymalizowana. Służy temu pozycjonowanie.
Pozycjonowanie opiera się na takich działaniach, dzięki którym strona będzie bardziej widoczna w internecie. Ważna jest więc struktura samej witryny, jej funkcjonalność, poprawność kodu, wykorzystany szablon, stworzenie intuicyjnych podstron i zakładek. To wszystko wpływa na ogólny odbiór strony przez użytkowników internetowych.
Przystępując do pozycjonowania, należy w pierwszej kolejności skupić się na dwóch działaniach – wykonać audyt SEO oraz dobrać słowa kluczowe. Audyt SEO to szczegółowa analiza witryny. W jej wyniku można poznać wszystkie błędy oraz sposób na ich zlikwidowanie. To zadanie najlepiej powierzyć specjalistom, którzy zaproponują konkretne działania i strategię. Audyt SEO zwraca uwagę nie tylko na treści na stronie, lecz także na jej aspekty techniczne, na przykład linkowanie i szybkość ładowania.
Z kolei słowa kluczowe mają największe znaczenie w optymalizacji strony. Jeśli dobierzemy je w prawidłowy sposób, nasza witryna będzie pojawiać się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania i łatwiej będzie na nią trafić. Słowa kluczowe można dobrać samemu lub wspomóc się narzędziami, na przykład Google Keyword Planner.
Na pewno teraz zastanawiasz się, czy potrzebujesz pozycjonowanie? Odpowiedź może być tylko jedna: tak, potrzebujesz i to pilnie. Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej ma takie znaczenie? Ponieważ niezoptymalizowana witryna po prostu ginie wśród innych, nie pojawia się w wyszukiwarkach, notuje mały ruch, a więc i niskie przychody. Jak już zostało wspomniane, branża ogrodnicza cechuje się dużą konkurencyjnością. Chcąc pozyskiwać klientów, musimy ich przywołać i zachęcić, aby to właśnie nasze produkty zechcieli nabyć.
Należy też podkreślić, że SEO opiera się na długofalowych i konsekwentnych działaniach, to nieprzerwany proces. Wiele osób zadaje pytanie, ile trwa pozycjonowanie strony internetowej? Nie można udzielić na nie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ zależy to od wielu czynników, między innymi historii i jakości witryny, doboru słów kluczowych, konkurencyjności branży, dopasowania do zmian w algorytmie Google. Analiza wypozycjonowanych stron pokazuje, że pierwsze efekty można zobaczyć po około dwóch lub trzech miesiącach, ale czasami ten czas przeciąga się aż do ośmiu czy nawet więcej miesięcy. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość i jak najszybciej rozpocząć działania.
Poza dobraniem słów kluczowych jest jeszcze jeden czynnik dobrze wpływający na widoczność witryny. To content marketing. Jego istotą jest tworzenie wyjątkowych treści, w które można wplatać słowa kluczowe – krótsze, jak i dłuższe, bardziej rozbudowane, czyli tzw. frazy long tail. Branża ogrodnicza daje świetną możliwość, by tworzyć bloga, na którym można dzielić się wiedzą, wskazówkami i poradami, jak dbać o rośliny i stosować wybrane artykuły ogrodnicze. Ważne jest, by takie treści pojawiały się często i regularnie, zwiększy to ruch na stronie i pomoże zbudować wizerunek solidnej i profesjonalnej firmy, której warto zaufać.
A jak pozycjonować blog? Podobnie jak typową stronę internetową. Należy więc zadbać nie tylko o regularność, ale i o dobór słów kluczowych, które będzie się wplatać w eksperckie treści. Nie bez znaczenia są również aspekty techniczne i wizualne bloga – powinien być przejrzysty, wygodny w czytaniu i dostosowany do urządzeń mobilnych.
Fot.: Kaitlyn Baker/unsplash.com
Wydaje mi się, że niezależnie od prowadzonej działalności, proces pozycjonowania wymaga więcej czasu, znacznie więcej niż kilka dni. Wszystko zależy od agencji, z którą współpracujemy, ja np. współdziałam z Boo: https://boo.pl/audyt-seo/ i z tej agencji jestem niezmiernie zadowolona, choć na efekty trzeba było troszkę poczekać. Droga do sukcesu jest trudna, dlatego należy uzbroić się w cierpliwość.
Niby ogrodnictwo może być przez niektórych postrzegane jako nisza, jednak jest to dalekie od prawdy. Ogrodnictwo kwitnie i choćby samą florystyką interesuje się bardzo wiele osób, dlatego atrakcyjny sklep np. internetowy, choć w tym wypadku lepiej stacjonarny, ma szansę na niemały sukces. Korzystajmy z usług agencji interaktywnych https://sxo.pl/pozycjonowanie-sklepow/, które będą w stanie zapewnić takowemu właściwe pozycjonowanie. Dziś to coś zupełnie normalnego, w dobie rozwoju i cyfryzacji życia, pewne było, że i marketing zawita w progi www.