SEO w 2022 roku – przegląd najważniejszych trendów

SEO w 2022 roku – przegląd najważniejszych trendów
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak w każdej branży, tak i w SEO trendy zmieniają się co roku. To, co jeszcze kilka miesięcy temu przynosiło efekty i pozwalało stronom czy sklepom internetowym trafić do pierwszej dziesiątki wyników Google, już wkrótce może przestać wpływać pozytywnie na pozycję witryny. Jakie trendy w pozycjonowaniu wskazują specjaliści na 2022 rok?

Wyszukiwanie głosowe nabiera znaczenia

Wyszukiwanie głosowe nie jest nowością, jednak w 2022 roku ma szansę stać się jednym z najważniejszych działań SEO. Jakie zmiany wprowadzić, aby wpłynęły pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony lub sklepu internetowego? Zdecydowanie warto sprawdzić treści w witrynie i upewnić się, że odpowiadają na pytania, które użytkownicy smartfonów zadają swoim asystentom głosowym. Ważne, aby ich język był zrozumiały i bardziej potoczny niż formalny.

Content wizualny – wideo jako sposób przyciągnięcia klientów

W 2022 działania SEO z zakresu contentu powinny skupiać się coraz bardziej na treściach wizualnych. Wideo jest popularną i jednocześnie przystępną formą przekazu, z której chętnie korzystają użytkownicy. Dodatkowo może okazać się niezastąpioną pomocą w pozycjonowaniu witryny. Podstawą są linki przekazywane dalej przez internautów. Jeśli przygotowana treść spodoba się osobom odwiedzającym stronę, to istnieją spore szanse, że zdecydują się nimi podzielić w swoich mediach społecznościowych czy na blogach. 

Nie możemy zapomnieć, że wizualny content marketing jest o wiele bardziej kilkalny od artykułów. To z kolei przekłada się na wzrost wiarygodności strony, lepsze indeksowanie i wyższą pozycję w wynikach Google. Oczywiście, samo wideo nie wystarczy. Równie ważny jest odpowiedni (zgodny z faktyczną treścią!) tytuł oraz opis zawierający frazy kluczowe.

Jakie treści warto tworzyć w 2022 roku?

Choć wideo rośnie w siłę, to nie warto zapominać o klasycznym contencie, bo, jak powiedział sam Bill Gates, content is king. Zamiast samodzielnie wyszukiwać słowa kluczowe, sprawdź, jakich używa konkurencja i stwórz wyczerpujące artykuły na ten sam temat. Dla ułatwienia pracy możesz skorzystać z dostępnych narzędzi – Surfer czy Ahrefs. W 2022 nie ulega jednak zmianie podejście do jakości treści. Czasy, gdy do pozycjonowania witryn wystarczyły niewymagające teksty, już dawno minęły. Teraz liczy się budowanie autorytetu i pozycji eksperta poprzez tworzenie merytorycznych artykułów przyjaznych nie tylko dla robotów Google, ale także dla użytkownika.

Dostępność na pierwszym planie

Czym tak właściwie jest dostępność w znaczeniu SEO? To zadbanie o to, aby witryna była użyteczna i dostępna dla każdego – bez względu na wiek, rodzaj wyszukiwarki, a nawet ewentualne wady wzroku czy słuchu. Dotyczy to zarówno stron, jak i sklepów internetowych. Właśnie dlatego w nadchodzącym roku pozycjonowanie IdoSell, WordPress i sklepów postawionych na innych systemach powinno uwzględniać podświetlanie linków, możliwość zwiększenia czcionki i napisy tworzonych w treściach wideo.

Fot. Lukas/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adrian 27.01.2022

    Obrazy wydaję się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników, często zdjęcia czy krótkie filmiki umieszczane są na stronach pomiędzy tekstem aby w bardziej przystępny sposób przedstawić treść. Taka strona mimo udogodnień nadal potrzebuje pozycjonowania https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/, aby znalazła się na pierwszych stronach wyszukiwań.

  • Marcin 16.02.2022

    Słysząc o nowościach i trendach, od ostatniego czasu dźwięczą mi w głowie, właśnie słowa Gatesa – content is king i cieszy mnie, że autor zdecydował się je przytoczyć. Musimy mieć jednak na uwadze, że mało kogo interesuje dziś „czarne na białym”. Chcemy filmików, obrazów, dźwięku, bo w końcu przez nie przyswajamy najwięcej. Przyznam się, że przez sposób podawania treści mam słabość do WIX, ponieważ pozycjonowanie WIX https://sxo.pl/pozycjonowanie-wix/ , przynajmniej dla mnie jest najwygodniejszym, a estetyka samej strony i zamieszczanych na niej treści, jest absolutnie topowa. Jest to jednak subiektywna opinia i nie każdy musi się z tym zgadzać. 🙂

Rekomendowane
Przydomowy basen krok po kroku
Przydomowy basen krok po kroku
Chcesz mieć własny basen w ogrodzie? Przeczytaj, w jaki sposób możesz go wykonać.
Jak wybrać idealne doniczki balkonowe dla twoich ziół i roślin – praktyczne porady
Jak wybrać idealne doniczki balkonowe dla twoich ziół i roślin – praktyczne porady
Odkryj praktyczne porady dotyczące wyboru doniczek balkonowych dla ziół i roślin, dbania o ich kondycję oraz aranżacji przestrzeni na balkonie.
Jak wybrać idealne ogrodzenie dla twojego domu?
Jak wybrać idealne ogrodzenie dla twojego domu?
Wybór ogrodzenia domu to istotna decyzja, mająca wpływ na bezpieczeństwo i estetykę posesji. Poznaj kluczowe kryteria wyboru i dowiedz się, jakie rozwiązania pasują do twoich potrzeb.
Ostatnie wpisy