Marketing i ogród

SEO w 2022 roku – przegląd najważniejszych trendów

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Jak w każdej branży, tak i w SEO trendy zmieniają się co roku. To, co jeszcze kilka miesięcy temu przynosiło efekty i pozwalało stronom czy sklepom internetowym trafić do pierwszej dziesiątki wyników Google, już wkrótce może przestać wpływać pozytywnie na pozycję witryny. Jakie trendy w pozycjonowaniu wskazują specjaliści na 2022 rok?

Wyszukiwanie głosowe nabiera znaczenia

Wyszukiwanie głosowe nie jest nowością, jednak w 2022 roku ma szansę stać się jednym z najważniejszych działań SEO. Jakie zmiany wprowadzić, aby wpłynęły pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony lub sklepu internetowego? Zdecydowanie warto sprawdzić treści w witrynie i upewnić się, że odpowiadają na pytania, które użytkownicy smartfonów zadają swoim asystentom głosowym. Ważne, aby ich język był zrozumiały i bardziej potoczny niż formalny.

Content wizualny – wideo jako sposób przyciągnięcia klientów

W 2022 działania SEO z zakresu contentu powinny skupiać się coraz bardziej na treściach wizualnych. Wideo jest popularną i jednocześnie przystępną formą przekazu, z której chętnie korzystają użytkownicy. Dodatkowo może okazać się niezastąpioną pomocą w pozycjonowaniu witryny. Podstawą są linki przekazywane dalej przez internautów. Jeśli przygotowana treść spodoba się osobom odwiedzającym stronę, to istnieją spore szanse, że zdecydują się nimi podzielić w swoich mediach społecznościowych czy na blogach. 

Nie możemy zapomnieć, że wizualny content marketing jest o wiele bardziej kilkalny od artykułów. To z kolei przekłada się na wzrost wiarygodności strony, lepsze indeksowanie i wyższą pozycję w wynikach Google. Oczywiście, samo wideo nie wystarczy. Równie ważny jest odpowiedni (zgodny z faktyczną treścią!) tytuł oraz opis zawierający frazy kluczowe.

Jakie treści warto tworzyć w 2022 roku?

Choć wideo rośnie w siłę, to nie warto zapominać o klasycznym contencie, bo, jak powiedział sam Bill Gates, content is king. Zamiast samodzielnie wyszukiwać słowa kluczowe, sprawdź, jakich używa konkurencja i stwórz wyczerpujące artykuły na ten sam temat. Dla ułatwienia pracy możesz skorzystać z dostępnych narzędzi – Surfer czy Ahrefs. W 2022 nie ulega jednak zmianie podejście do jakości treści. Czasy, gdy do pozycjonowania witryn wystarczyły niewymagające teksty, już dawno minęły. Teraz liczy się budowanie autorytetu i pozycji eksperta poprzez tworzenie merytorycznych artykułów przyjaznych nie tylko dla robotów Google, ale także dla użytkownika.

Dostępność na pierwszym planie

Czym tak właściwie jest dostępność w znaczeniu SEO? To zadbanie o to, aby witryna była użyteczna i dostępna dla każdego – bez względu na wiek, rodzaj wyszukiwarki, a nawet ewentualne wady wzroku czy słuchu. Dotyczy to zarówno stron, jak i sklepów internetowych. Właśnie dlatego w nadchodzącym roku pozycjonowanie IdoSell, WordPress i sklepów postawionych na innych systemach powinno uwzględniać podświetlanie linków, możliwość zwiększenia czcionki i napisy tworzonych w treściach wideo.

Fot. Lukas/pixabay.com

Polecane artykuły
Marketing i ogród

Kampanie Google Adwords – Twój sposób na udaną promocję!

Sprawdzamy, jak system reklamowy Google Adwords pomaga w promowaniu marki.
Czytaj więcej
Marketing i ogród

Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej z artykułami ogrodniczymi?

SEO, pozycjonowanie strony, jak pozycjonować stronę internetową, pozycjonowanie firmy ogrodniczej
Czytaj więcej

2 komentarze

  • Avatar

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *